شهیـــد مـــهدی عــــباسی

شهیـــد علی عباسی خوشرودی -بسیج مسجد کاظمبیک بابل

شهیـــد مـــهدی عــــباسی

شهیـــد علی عباسی خوشرودی -بسیج مسجد کاظمبیک بابل

شهیـــد مـــهدی عــــباسی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام مـــهدی عــــباسی-علی عباسی خوشرودی از بسیجیان پایگاه علی بن ابیطالب ع مسجد کاظمبیک بابل است که به همت اعضای واحد دانش آموزی این پایگاه پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : یحیی
تاریخ تولد : 1342/10/18
تاریخ شهادت : 1365/12/14

محل شهادت : شلمچه ، عملیات کربلای ۵ (با رمز یا زهرا سلام الله علیه)

محل تدفین : آرامگاه گله محله بابل

تاریخ تدفین : ۶ آبان ۱۳۷۵
نحوه شهادت :جراحات وارده به بدن
فرمانده گروهان

بایگانی

آخرین مطالب

زندگی نامه

دوشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۴۹ ق.ظ

زندگی نامه شهید مهدی عبّاسی

شهید مهدی عباسی 18 دی 1342 دیده به جهان گشود . در دوران کودکی فردی با ادب بود، در مسائل درسی سستی به خرج نمیداد، دوران دبستان را در مدرسه بدر و دوران راهنمایی را در مدرسه شهید رمضانی و دوران متوسطه را در دوران هنرستان راه و ساختمان با موفّقیّت به پایان رسانید... در اوایل انقلاب، 14 سال داشت و با آن سنّ کم در کنار برادران و دوستان بزرگتر از خود در تظاهرات و در فعّالیّت ها تا آنجا که میتوانست شرکت مینمود شهید مهدی بعد از اتمام تحصیلات متوسّطه و اخذ دیپلم، راه نورانی حوزه را انتخاب کرد و علوم معارف الهی قرآنی را که همان راه اولیا خدا و علمای جامعه اسلام است را بر سایر علوم ترجیه داد؛ گویا به جزء حوزه هیچ چیز قلب پاک و عاشقانه او را تسکین نمیداد و عاقبت نیز با همان لباس رو حانی، در حالی که ترکیبی از لباس عرفان الهی و جهاد مقدّس را به تن داشت، به سوی معشوق عروج نمود... گوشه ای ازخصوصیات اخلاقی شهید:

شهید مهدی، خلق و خویی آرام داشت و در خانواده، احترام فراوانی به بزرگترها مخصوصا به پدر و مادر میگذاشت و دائما مراقب بود تا مبادا کاری کند که والدین او از ایشان رنجیده خاطر شوند. مبارزه با نفس و خودسازی از برنامه های تفکیک نا پذیر زندگی اش بود و در این راه، نماز های مستحبّی به خصوص نماز شب و روزه داری و خویشتن داری را بسیار انجام می داد. امر به معروف و نهی از منکر را در حدّ توان انجام داده و سستی در این امر مهم به خرج نمیداد. شهید با مجلس دعا و راز و نیاز انس وافری داشت و اکثر اوقات در این گونه محافل اختیار زاری و تضرع را از کف می داد و برای لحظه ی اتصال به معشوق معدن عظمه بی قراری می کرد . سرانجام در تاریخ 14/12/1365 در ادامه ی عملیات (کربلای 5) در حالتی که فرماندهی گروهان را به عهده داشت و لباس رزم بر تن و عمامه بر سر در مقام علم و عمل در کنار دایی محترمشان، جانشین گردان ویژه شهدا، شهید حمید رسولی به ملکوت اعلاء پرواز نمودند . 

                                 والسلام علیکم ورحمة الله و برکاته          

۹۴/۰۴/۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی